Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

A Főgáznál az E.ON egyetemes fogyasztói

Átvette a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő Főgáz az E.on 600 ezer lakossági földgázfogyasztóját január 1-jén - mondta el Králik Gábor, a Főgáz Zrt. vezérigazgatója az MTI megkeresésére. Fejér, Tolna, Baranya, Somogy, Zala és Veszprém megye egyetemes (lakossági) fogyasztóit a Főgáz látja el az idei év első napjától, a társaság és a fogyasztók között a törvény szerint határozatlan időre egyetemes szolgáltatási szerződés jött létre, így ezzel kapcsolatban a fogyasztóknak nincs teendőjük - hangsúlyozta a vezérigazgató.

Hozzátette, hogy a szolgáltatóváltás miatt nincs szükség mérőcserére vagy más műszaki beavatkozásra, a leolvasási menetrend sem változik.
A műszaki kérdéseket érintő problémákkal, például gázszivárgás vagy meghibásodás esetén továbbra is az E.on, illetve a Magáz Magyar Gázszolgáltató Kft. földgázelosztó társaságaihoz kell fordulni, a mérőleolvasást is ezek a társaságok végzik a korábban megszokott módon.

A vezérigazgató felhívta a figyelmet, hogy az E.on a jogszabályok szerint elszámol a fogyasztókkal, akik a 2015. december 31-i mérőállás szerint végszámlát fognak kapni. Ha valaki tartozik, de nincs lekapcsolva a szolgáltatásról, annak a korábbi szolgáltatójánál kell rendeznie a hátralékot. A kikapcsolt fogyasztóknál viszont csak a tartozás rendezése után tudják újra elindítani a gázszolgáltatást.

A megyeszékhelyeken és két megyei jogú városban - Székesfehérvár, Dunaújváros, Szekszárd, Pécs, Kaposvár, Zalaegerszeg, Nagykanizsa, Veszprém - nyolc új Főgáz-ügyfélszolgálati iroda nyílik január 4-én. Az országos szolgáltatási engedély 2015. áprilisi megszerzése óta egyébként az érintett megyékben már 51 postai pont is kényelmesebbé teszi az ügyintézést - fűzte hozzá Králik Gábor.

A vezérigazgató felidézte, a Főgáz tavaly év elején mintegy 800 ezer egyetemes szolgáltatásra jogosult, döntően budapesti lakossági fogyasztó földgázellátását biztosította. Ez a szám áprilistól folyamatosan, majd augusztustól ugrásszerűen nőtt, akkor vették át ugyanis a Magyar Telekom csaknem 60 ezer földgázfogyasztóját. A folyamat problémamentes, sikeres volt - mondta.

A Főgáz jelentős fejlesztéseket hajtott végre a rendszerein, és a vezérigazgató szerint a megszerzett tapasztalatok jó alapot biztosítottak a további feladatok ellátásához.

Az E.on ügyfeleinek átvétele után, illetve a szintén a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként működő ENKSZ Észak-Dél Regionális Földgázszolgáltató Zrt. (korábbi nevén GDF Suez Energia Magyarország Zrt.) 750 ezer lakossági ügyfelével együtt cégcsoportszinten 2,2 millió egyetemes földgázfogyasztót szolgálnak ki - hangsúlyozta Králik Gábor. Hozzátette, készen állnak arra is, hogy a Tigáz 1,2 millió fogyasztóját átvegyék legkésőbb idén októberig, ezzel már az összes hazai, azaz több mint 3,4 millió lakossági fogyasztó a társaságnál lesz.

A vezérigazgató kifejtette, a korábban francia tulajdonban lévő ENKSZ Észak-Dél Regionális Földgázszolgáltató Zrt. működését vizsgálva sok tapasztalatot szereztek. Nagy különbségeket találtak a magyar és a francia megoldások között, miközben összegyűjtötték a legjobb irányítási és működési folyamatokat, a tervek szerint a kettőt összedolgozzák majd.

Az ősszel megvásárolt szolgáltató sorsáról még nincs döntés, az egyik elképzelés szerint beolvasztják a Főgázba, a másik lehetséges megoldás, hogy egy ideig még egymás mellett működne a két vállalat a nemzeti közműszolgáltatási rendszer részeként - közölte Králik Gábor.