Hamarosan megvásárolja az egyik legnagyobb magyarországi település távhőcégét az ENKSZ – mondta Németh Lászlóné államtitkár. Azt nem árulta el, melyik településről van szó. Annyit közölt, hogy a távhőszolgáltatás esetében is intenzív munka zajlik, és május végére elkészül az a tanulmány, amely a bonyolult, szétaprózódott piacon elősegíti az ország 95 pontján, más-más műszaki színvonalon dolgozó távhőcégek átvételét.
Németh Lászlóné megismételte, hogy októberre a Tigáz fogyasztóinak bekapcsolásával 3,4 millió ügyfele lesz a Főgáznak.
Felidézte, hogy az állam belépése a lakossági földgáz-, áram- és távhőpiacra a rezsicsökkentés fenntarthatóságát és további csökkentések előkészítését, valamint a szolgáltatási minőség javítását hivatott elősegíteni. Az első lépés alig egy éve a Főgáz megvásárlása volt, mára pedig a gázpiacon 2,2 millió ügyféllel rendelkeznek.
A legújabb akvizíció eredményeként – a Magyar Telekom és a GDF-Suez után – január 1-től az E.On 610 ezres ügyfélköre is az egységes nemzeti rendszerhez kapcsolódott. Az Európában is kiemelkedő nagyságrendű integrációs folyamat okozhat problémákat, de arra megfelelően felkészültek, így az átvétellel egy időben újabb nyolc ügyfélszolgálatot nyitottak Székesfehérvár mellett Pécsett, Szekszárdon, Kaposváron, Dunaújvárosban, Veszprémben, Zalaegerszegen és Nagykanizsán – mondta Németh Lászlóné.
Azt is közölte, hogy a Magyar Postával együttműködve további 51 postahivatal lesz az E.On eddigi szolgáltatási területén, ahol foglalkoznak a nemzeti közműszolgáltatással, így országosan már 300 helyen elérhetőek a személyes ügyintézési lehetőségek. Szerinte az ellátási biztonságot javíthatja, hogy a korábbi időszakkal ellentétben a Főgáz a 2014-es üzleti év eredményét, mintegy ötmilliárd forintot teljes egészében karbantartásra fordította és nem osztalékfizetésre.
Horváth Péter János, az ENKSZ elnök-vezérigazgatója, a Főgáz elnöke közölte, hogy a magyar piac 65 százalékát látják el gázzal, ezzel a piac legnagyobb szereplői lettek. Szerinte nonprofit jellegű működésük miatt nem a profit maximalizálása a céljuk, hanem a legjobb szolgáltatási színvonal elérésében érdekeltek.