Keresés űrlap

Referenciáink

Eredményeink

Beszerzési érték: 490 Mrd Ft
Projektek száma: 9075 db
Ügyfelek száma: >4500
Villamos energia: 11350 GWh
Földgáz energia: 2340 Mio m3
Elért meg- takarítás: 47 Mrd Ft

Adatkezelési tájékoztató

Jelenlegi hely

Mikor lesz verseny az árampiacon?

Az elmúlt hetekben megjelent Policy Agenda – Ipsos KKV konjunktúra index elemzésében egyebek mellett azt is vizsgálták, hogy a liberalizált árampiacon kialakult-e verseny, és ha igen, annak milyen ismérvei vannak. A kapott eredmények a jelenleg még csekély mértékű versengés ellenére is meglepőek. A megkérdezett vállalatvezetők csaknem fele úgy látja, hogy nincs, vagy alig látszik versenyhelyzet az áramszolgáltatók között. Közepesnél erősebb, vagy erős versenyt csupán egyötödük tapasztal a piacon. A versenyről adott értékelésük átlaga az ötfokú skálán mindössze 2,6, azaz épphogy csak közepes.

Az adatok kapcsán Nagy Zoltán, a Magyar Áramszolgáltató Kft. ügyvezetőjének véleménye szerint valódi verseny kibontakozása akkor várható a piacon, amikor a KKV-k vezetői is felismerik, hogy érdemes figyelni az árampiac történéseire. Jelenleg ugyanis a cégvezetők nem mérlegelik az esetleges szolgáltató-váltás révén elérhető megtakarítás lehetőségét, amikor egyes termékek előállítási költségeinek lefaragásán gondolkodnak. Persze az áramszolgáltatók részéről is elvárható aktívabb megjelenés, amelyet innovatívabb szolgáltatásokkal kell versenyképesebbé tenni. Nagy Zoltán szerint ezek alatt olyan csomagokat, komplex ajánlatokat kell érteni, amelyeket egy-egy konkrét ügyfél egyedi igényeire, működési és fogyasztási sajátosságaira, illetve elvárásait figyelembe véve fejlesztenek ki. Hasonlóan a banki piacokhoz, az árampiac szereplői között is célcsoportokért folyik majd a küzdelem, de ettől függetlenül minden vállalati ügyfél egyedi figyelmet és ügyfélkezelést kíván.

Nem beszélve arról, hogy – különösen a hazai gázpiacon az év elején történt események okán – az ügyfelek körében mennyire felértékelődött az a szempont, hogy megbízható, stabil hátterű, jelentős múlttal és referenciákkal rendelkező áramszolgáltató partnerre bízzák villamosenergia-ellátásukat. Ez a megfontolás egyre fontosabbá vált, ami a minőségi versenynek kedvez.

Nagy Zoltán rámutatott arra is, hogy a felmérés adatai is azt támasztják alá, hogy a villamosenergia-piac szereplőinek fokozni kell az aktivitásukat, ugyanis a megkérdezettek 58 százalékát az elmúlt egy évben egyáltalán nem keresték meg villamosenergia-kereskedők energiavásárlási ajánlattal. (Igaz, a vállalatok egy szűk, 6 százaléknyi csoportját három vagy több kereskedő is ostromolta ajánlatával.)

Ugyanakkor, ahogy arra a szakember rávilágított, a kutatás eredményei szerint is várható aktivitás a KKV-k részéről. Ugyanis a cégvezetők 14 százaléka tervezi, hogy a közeljövőben szolgáltatót vált a kedvezőbb díjak, vagy – kisebb részben – a jobb szolgáltatási színvonal miatt. De még ennél is nagyobb potenciális piacot jelentenek az áramkereskedők számára azok a vállalatok, ahol a feltételek ismeretében elgondolkodnának a váltáson – ezek a vállalatok teszik ki a szektor közel négytizedét. Az is látszik, hogy a személyi és közösségi szolgáltatásban a legnagyobb az „igény” a versenyre, mivel a kutatás során megkérdezettek 61 százaléka állította, hogy tervezi, illetve információk ismeretében tervezné lecserélni jelenlegi áramszolgáltatóját. Az árampiac változásai iránt az országos 51 százaléknál lényegesen többen Észak-Magyarországon és az Észak-Alföldön érdeklődnek.